Sansar Salvo – 24. Şarjör

Sansar Salvo - 24. Şarjör

TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK

 

Sansar Salvo’nun 3. silahından çıkan 24. kurşunu…

Geride bıraktığımız 2013’ün en iddialı bandrollü albümlerinden birisi olan “24. Şarjör”, 9 parça ve 1 remix ile toplam 10 trackten oluşan bir albüm. Albümün prodüksiyonunda sadece Rapozof’u görüyoruz. Hiphoplife.PRO ve Dokuz Sekiz Müzik Yapım ortaklığının ürünü olan albüm tüm müzik marketler ve yasal internet platformlarından edinilebilir ve hatta Youtube üzerinden yasal olarak dinlenilebilir.

Genç yaşına rağmen kariyerine onlarca underground ve 3 yasal albüm sığdırmayı başaran Sansar Salvo, tebrik edilmeyi sonuna kadar hak ediyor. Kariyerinde “Psikopat Yazar”, “21 Gram” ve “Adrenalin” gibi gerek underground gerekse yasal çok başarılı albümler yapan Sansar Salvo’nun üzerinde her yeni albümden önce büyük bir yük var. Elbette arkasında bıraktığı kaliteli çalışmalar onun için bir güven kaynağı olsa da dinleyicilerinin beklentilerini karşılamakta bir o kadar büyük bir sorumluluk.

Albümün kapak tasarımı Sansar Salvo’nun kariyerinin en iyisi olmuş desem sanırım kimse karşı çıkmaz. Hele “Seremoni Efendisi”nin tasarımını düşününce bu albümün tasarımı Picasso tablosu gibi kalıyor yanında. Kendi çocukluk fotoğrafını albüm kapağında kullanan Sansar’ın bu tercihini daha önce kullanan isimlerin arasında Sansar’ın etkilendiği isimlerin başında gelen Nas’ın “İllmatic” ve  Notorious B.I.G’nin “Ready to Die” albümlerinin olduğunu görüyoruz. Buna benzer bir durumun Türkiye’deki ilk aklıma gelen örneği ise “Med-Cezir” albümünün kartonetindeki Ceza’nın çocukluk fotoğrafının kullanılması. Sansar dışındaki isimlerin bunu ilk sololarında kullanmaları da bir diğer ortak nokta. Velhasıl tercih edilen fotoğraf albüm ismi ile çok ilişik gözükmese de harika.

Salvo’nun en olgun döneminin eseri olan 24. Şarjör albümünün bazı parçalarına bakacak olursak;

02. İşimi Yapmaya Başladığım Zaman
Bandrollü bir albüm yapan her MC’de görüldüğü gibi Sansar’ın da tarzında nispeten bir yumuşama olmuş haliyle. Ancak yine de kendini ifade etme konusunda müthiş. Bir anlamda hayatının RAP açısından özetini sunduğu parçasında Salvo, samimi bir biçimde anlatıyor kendini.

04. 24. Şarjör
Albüme adını veren parçaların diğerlerine göre daha önde olmasını beklerim ve şahsen beklediğimi de tam anlamıyla buldum. Eğer Sansar’ın kariyerinde “eski Sansar” diye bir tabir var ise bu parça gerçekten o tabirin karşılığı niteliğinde. Albümün çıkış parçası olarak kullanılmamasına şaşırdım ama umarım bu parçaya klip çekilir.

05. Dum Taka Dum
Albümün çıkış parçası olarak hazırlanan parçanın albümde bir de remix versiyonu mevcut fakat ikisini kıyaslamak gerekirse ben orijinal halini daha çok beğendim. Altyapı ile vokalin çok iyi bir uyum içinde olduğu parça albümün en iyilerinden birisi bana göre.

07. Rahat Bırak Beni
Albümün genelinde olduğu gibi altyapıda yine enstrümanlarda ağırlıklı olarak piyano kullanılmış. Altyapının üzerine en samimi haliyle Sansar Salvo okumuş liriklerini. Albümün en samimi ve en iyi parçalarından birisi.

Rapozof’un altyapılarını çok yaratıcı bulmasam da bu albümdeki performansını çok beğendim. Sansar Salvo ise kesinlikle beklentilerimi karşıladı ve gerçekten iyi bir albüm hazırlamış. Özellikle birkaç yıldır ondan bir bandrollü albüm bekliyordum ve bu albüm tabiri caizse “ilaç” gibi geldi.Albümdeki track sayısı tam kararında olmuş. Bunun dinleyicinin albümden sıkılmaması için bilinçli yapıldığı kanaatindeyim. Hatta şunu çok açık yüreklilikle söyleyebilirim ki Sansar Salvo’nun bana göre üzerinde en titizlikle çalıştığı ve en ciddiye alarak yaptığı albümü olmuş 24. Şarjör.

Kariyerinin basamaklarını yukarıya doğru tek tek çıkan Sansar, arkasına baktığı zaman “iyi ki yapmışım” diyeceği bir albüm yapmış. Kapağına da çocukluk resmini koymuş ki bu albümü ne kadar özel gördüğünü ve ne kadar değer verdiğini gösteriyor bana göre. Geriye seçilecek olan doğru parçalara çekilmesi gereken klipler kaldı ki bu yazı yayınlanana kadar bunlar da gelecektir eminim.[çekmişler bile : )]

Müzikal, lirikal ve samimiyet açısından gayet doyurucu bir albümdü ve Türk Hip Hop’ı için zengin geçen bir 2013’ün son aylarında yine 2013’ün en iyilerinden olan bir albüm ortaya çıkmış. Benim albüme puanım 8/10. Keyifli dinlemeler…



Yorum bırakın