Saian – Başıbozuk 2

Saian - Başıbozuk 2

 

TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK

 

Saian Sakulta Salkım tarafından 2013’ün sonlarına doğru piyasaya çıkarılan Başıbozuk 2, oldukça ilgi gördü ve beğenildi. İnternet üzerinden “Alternatif Sokak” etiketiyle satışa sunulan albüm Saian tarafından imzalı olarak dinleyicilerine ulaştırıldı.

Şarkılardan önce albümün üretim ve dağıtım aşamalarına da değinmek istiyorum. Bir önceki albüm gibi karton baskı olarak değil de klasik CD kutusu ile satışa sunulan Başıbozuk 2 ile birlikte daha önceki albüm olan Başıbozuk’ta satışa sunuldu. Alışveriş ve dağıtım konusunda izlenilen strateji gerçekten çok başarılıydı fakat albümün basım kalitesi gerçekten vasattı. İçeriğinin hak ettiği kaliteye sahip bir CD baskısı değildi ne yazık ki.

Albümü önümüze koyup bir adım geri çekildiğimizde karşımızda 8 yeni track ve 2 remixten oluşan bir albüm görüyoruz. Albümde Saian’a eşlik eden isimler, Ados, Patron, Leşker Asakir ve Onur Uğur’dan oluşmakta. Albüm altyapıları ise Da Poet, Deviasend, Lodos, Chevki, Nocna Mora ve Saian’ı görüyoruz.

Albüme parça bazında bakacak olursak;

01. İntro
Saian’ın elinden çıkan introları her daim beğenmişimdir ve bu nedenle albümün introsunu ayrı bir dikkatle dinledim ve yine diğer albümlerindeki gibi yaratıcı bir çalışma çıkmış ortaya.

02. Cızlam feat. Ados
Gerek altyapısı gerek Saian ve Ados’un performanslarıyla albümün en iyi parçası. Diş sıktıran bir nakarata sahip parça olduğu konusunda sanırım her birimiz hemfikiriz. Vokal ve beatin uyumunun üst düzeyde olduğu parçada Ados ve Saian’ı ilk kez beraber dinlemenin verdiği zevk de birleşince gerçekten parçadan alınan haz tavan yapıyor.

03. Makber
Albüm aldığımda CD’nin kenar bölümlerinde “Makber” yazıyordu ve bu ismin tracklistte de yer aldığını bildiğim için bu parçayı oldukça merak ve beklenti içinde dinledim. Dinlerken bana hafiften “Kangren”i anımsattı damakta bıraktığı tat olarak. Belki bunda Saian’ın iki parçada da kullandığı dil ve vokalin benzerliğinin ve iki parçada da nakarattaki kadın sesi de etkilidir. “… ama barış ütopyadır, bana memleket sen kaldın!” diyerek sessiz soluksuz bir fırtına kopartıyor parçada Sai. Albümün en iyi parçalarından birisi.

04. Milis feat. Patron
Her daim birbirlerine destek olan iki kardeşin ellerine çıkan parçada Saian, kariyerinin en iyi verselerinden birisini girmesine rağmen Patron ne albümün genel konseptine ne de parçanın konseptine uygun bir verse yazabilmiş. Kendisini dinletiyor ama parça ve albümden çok ayrı bir yere ait bir verse. Parça albümde beklentimi karşılamayan parçaların başında geliyor maalesef.

05. Urtuba feat. Leşker Asakir
Albümdeki tüm düetlerde olduğu gibi bu parçaya da önce Saian başlıyor. Girdiği verse ve nakarat tüylerimi diken diken eden türden. Ancak ardından Leşker giriyor ve birden afallıyorum. Parçada Leşker Asakir yazmasaydı sanırım biraz düşünürdüm kim söylüyor diye. Çünkü Leşker neredeyse her parçasında kullandığı brutal vokalinin yerine normal bir vokal kullanmış. Ses tonuna alışmak için 5-6 kere arka arkaya dinledim parçayı ve daha sonra Leşker’in kısmının da Saian ile bağdaştığını gördüm ancak yine de bu Leşker’i sevdiğimi söyleyemeyeceğim ve uzun sürede sevebileceğimi sanmıyorum. Çünkü her seferinde aklıma “Toroslarda Konuşlan”, “Caz” gibi Leşker’in gırtlağını tabiri caizse öttürdüğü parçalar geliyor ve buradaki vokalinden soğuyorum. Kullanılan vokal tekniği dışında verse olarak iki MC de gayet sağlam.

06. Müsellah
Saian’ın “yek ve tek üstadım” dediği Fuat Ergin’e selam çaktığı bir parça. Parçada Saian’da yer yer Fuat Ergin esintilerini hissetmek bu selam çakma tespitini kuvvetlendiriyor ve Fuat’ın yıllardır vurguladığı ve kendi tabiriyle “kurşun sıktığı” wack MClere ve basit pop kültürü öğelerine parçasında kurşun yağdırıyor Saian. “Korkma, Sai kavi mavzer! TA TA TA TAKTAK TAK!
07. İnfanta
Albümdeki protest kimliğini en açık ve en direkt vurgulayan parça. Onur Uğur, Saian’a çok iyi uyum sağlamış ve parçanın kendine düşen kısmını çok iyi üstlenmiş ve ortaya güzel bir parça çıkmış. Keman samplelarının yer aldığı altyapı ise albümdeki en sevdiğim altyapılardan birisi.

08. Kırık Kanto
Saian’ın çok alışık olmadığımız bir tarzda ortaya çıkardığı parçada Sai, RAP mi yoksa sadece şiir mi okuyordu diye soracak olanlar varsa ben karar veremedim ama her ne yapıyorsa “olmuş” diyebilirim.

09.Kanunsuzlar (Remix by Chevki)
Storytelling türünün en başarılı örneklerinden birisi olan Kanunsuzlar parçasına Chevki tarafından yapılan başarılı bir remix. Saian’ın genç prodüktörler için sunduğu kendilerini tanıtma fırsatı iyi değerlendiren iki prodüktörden birisi olan Chevki parçanın ruhuna sadık kalarak çok iyi bir iş çıkartmış ancak keşke parçanın outro kısmı daha kısa olsaymış demeden edemedim.

10. Başıbozuk (Remix by Nocna Mora)
Albümdeki ikinci remix Nocna Mora’ya ait. Bana göre en az önceki versiyonu kadar başarılı bir çalışma olmuş.Parçanın kendi ruhunu bozmak şöyle dursun parçaya apayrı bir ruh eklenmiş Nocna tarafından.

Albümün genel itibari ile değerlendirmesini yapacak olursak eğer;

Saian her parçasında üst düzeyde bir performans sergilemiş ve tek bir tarza bağlı kalmadan hareket etmiş ki bu çok olumlu bir hareket. Ayrıca albümün genelinin tekrar tekrar sıkılmadan dinlenecek beatlerle bezeli oluşu da Saian’ın beat seçiminin ne kadar yerinde olduğunu gösteriyor. Albümün belki de en beğenmediğim ya da eksik bulduğum noktası diyebileceğim yeri düet yapılan isimlerin performansları. Özellikle Patron beni inanılmaz hayal kırıklığına uğrattı. Düetlerin performansının çok daha üst düzeyde olmasını bekliyordum. Ados ve Onur Uğur’un yer aldığı çalışmalar, albümdeki en beğendiğim düetler. Albümdeki favori üç parçam ise “Cızlam”, “Makber”, “Müsellah”. Albümün geneline puanım ise 8,5/10.


One Comment on “Saian – Başıbozuk 2”

  1. Abdulkadir dedi ki:

    Albümü nasıl alabilirim


Yorum bırakın