Batarya Company – Stereotype

Batarya Company - Stereotype

TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK http://www.bencehiphop.com TAŞINDIK TAŞINDIK

 

 

2014’ün en iddialı albümlerinden birisi olan “Stereotype“, geçtiğimiz haftalarda yayınlandı.

Batarya ekibi bu albümü kadro ve stüdyo değişikliğinin hemen ardındaki dönemde duyurmuştu. O günden beri hitap ettikleri geniş kitle tarafından büyük bir heyecan ve beklenti içinde beklenen albüm hakkında çıkacağı güne kadar ne bir tracklist ne de herhangi başka bir bilgi yayınlanmamış oluşu da bu beklenti ve heyecanı körükleyen önemli bir etmendi. Elbette bu beklentilere karşılık olarak en azından bir snippet yayınlanmalı idi ancak olmadı.

Albümün CD baskısında uygulanan metodun benzerleri daha önce uygulansa da birebir aynısının uygulandığını hatırlamıyorum. Tek parça kartondan oluşan CD kabı, yıpranmaya oldukça elverişli yapısı ile özellikle arşivciler için büyük bir özenle saklanmayı gerektiriyor. İlk açılıştan itibaren yıpranmaya başlaması elbette kartonun doğasından gelen büyük bir handikap. Neyse ki tek parça kartondan oluşunun dezavantajını unutturacak bir tasarıma sahip. Kat yerlerinden tamamen açılınca albümün vermek istediği mesajın konsantre vaziyette kapakta şekil bulduğu da anlaşılıyor.

Kapağın bana göre vermek istediği mesaj, “stereotype” yani basit anlamda tanımlaması ile belli kalıpların içine hapsolmuş, bu kalıplara bağlı olan kelimesinden geliyor. Buradaki kasıt kendini Hip Hop kültürünün içinde göstermeye çalışan Hip Hop stereotypelerine bir gönderme. Tabii bu yapılan gönderme albümün kapağında da kendine yer buluyor. Albümün ön kapağında görünen karakter taşıdığı fullcap, kocaman kolyeler vs. ile tam bir Hip Hop stereotpyei. Karton CD kabının kat yerleri açılınca ortaya dev bir “canavar” çıkıyor ve bu stereotypein “şeklini” bozuyor. Sizlerin de tahmin ettiği gibi o arkadan gelen dev canavar Batarya Company’yi temsil ediyor. Bunu hitap ettikleri kitle ne kadar anlar bilinmez tabii ancak bana göre anlatılmaya çalışılan bu idi.

Albüme henüz bir klip çekilmedi ancak birçok çalışmasını kliplendiren Batarya ekibinden bu albüm için bir klip geleceğini tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok. Umarım doğru parçalara klip çekilir.

batarya_records_wallpaper_allame-sendromu.blogspot.com

Nihayet albümün parçalarına geçebileceğiz : )

Albüm toplam 14 trackten oluşuyor ve bunların birisi Allame tarafından hazırlanan bir interlude. Albümde Batarya’nın her daim içinde olsa da son dönemlerde kişisel nedenlerden üretici olarak RAP müzikten uzakta olan Necip Mahfuz‘un da Batarya Company ekibinde albümdeki yerini alması beni çok memnun etti. Albümde Batarya’nın tamamının yer aldığı 3 parça yer alıyor. Bu parçaların dışındaki parçalarda ise 2,3 ve 4’er kişilik düetler yer alıyor.

Albümün altyapılarında DeviaSenD, Cengaver, MVHIRVKIN ve Allame‘yi görürken vokal mix ve editing işlemlerini Lider‘in üstlendiğini görüyoruz. Albümün görsel tüm işleri de Batarya Company’nin iki yetenekli ismi Allame ve Leşker Asakir‘in ellerinden.

Grup albümü yapmanın en zor kısımlarından olan aynı “kafa”da olmak, birlikte hareket etmek ve uyum sorunlarının bu albümde minimum şekilde yaşandığı albüm, bu yönüyle önlerindeki en büyük engeli en az zararla aşmış. Tabii bunda ekibin uzun zamandır beraber hareket ediyor olmasının da payı yadsınamaz.

Albüm, upuzun bir track ile başlıyor.

1. Stereotype (Batary Co.)

Yukarıda da yazdığım gibi upuzun bir parça.

Parça, Batarya’nın nakarattan sorumlu neferi olan Hasip Aksu‘nun nakaratı ile başlıyor. Lider ile başlayarak tüm Batarya mikrofonun başına sırası ile geçiyor. Çok genel bir bakılmadığı sürece parçadaki her MC’nin farklı konulardan kendi üsluplarıyla bahsettiklerini söylemek yanlış olmaz. Altyapıların her MC için değişiklik göstermesi de bunun asıl nedeni.

Biraz dikkat ile dinledikten sonra farkına varılıyor ki; parçanın altyapısı kendi başına 6 farklı altyapının bir nakarat ile bağlanmasından yani 7 farklı altyapının bir araya getirilmesinden oluşuyor. Her MC’nin bölümünde değişen altyapı 8 dakikalık bir şarkının sıkıcı bir hal almasını önlemenin belkide en iyi yolu. Albüme çok başarılı bir giriş yapılmış bu parça ile.

3. Deli Masalı (Allame, Lider)

Beatin altında isim yazmasaydı da sahibini tahmin etmek çok da zor olmazdı sanırım. DeviaSenD’in stilindeki karakteristik çizgiler kısa sürede belirginleşmeye ve kendini fark edilir kılmasını sağladı. Yine bu altyapıda da oldukça elektronik bir sound hakim, albümün geneli gibi.

Parçada Allame yine müthiş bir performans sergilemiş ancak Lider, bahsettikleri ile parçanın yarısından sonra başka bir parça dinliyormuşuz hissi uyandırıyor. Ayrıca parçanın Lider’in kısmına geçişi de iki farklı parça hissimizi destekliyor fakat Allame’nin nakaratı hislerimizin dağılmasını sağlıyor. Albümdeki en beğendiğim parçalardan.

6. Tuzak (Leşker Asakir, Hasip Aksu, Lider)

Albümde oluşturulmaya çalışılan soundun bana göre biraz dışında kalan ya da tam anlamıyla bir parçası olamayan bir altyapıya sahip parçada nakaratları yine Hasip Aksu sırtlıyor.

Leşker albümde, geçmişte kullandığı farklı vokal tekniklerinin bazılarını albümde yer yer kullanıyor. Bu parçadaki performansı ise bana göre kariyerindeki en iyi performanslarından biri. Lider ise parçadaki vokalini harika kullanarak tek düze bir gidişi engellemiş. Albümdeki en beğendiğim parçalardan.

8. Ayaz ve Çöl (Lider, Necip Mahfuz)

Altyapısı Cengaver’e ait parça bana “keşke Lider ve Necip Mahfuz ortak bir albüm yapsa” dedirtti.

Lider albümdeki harika performansını bu parçada da devam ettiriyor ve Necip’in ise albümdeki en iyi olduğu parça bana göre. Özellikle MC’lerin parçaya giriş kısımlarında kullanılan efekt parçaya çok yakışmış. Albümdeki en beğendiğim parçalardan.

14. Vuslat (Lider, Allame)

Allame – Lider ikilisinin albümdeki ikinci buluşmaları olan “Vuslat“, albümdeki son parça ve altyapısı MVAHIRVAKIN tarafından hazırlanmış. İkilinin verselerinden sonra Allame’nin nakaratı parçanın verdiği hazzın zirveye ulaştığı nokta. Albümdeki en beğendiğim altyapılardan.

Satışları hala devam etmekte olan albümün yanında dilerseniz Batarya tişörtlerine de sahip olabiliyorsunuz. Albümü edinmek isteyenlerin Batarya Co. resmi hesaplarına ulaşmaları gerekiyor.

Genel olarak oldukça iyi olan albümde, “keşke olmasaymış” dediğim parçalarda yok değil elbette. Yine de beklentilerim karşılandı kesinlikle. Ben Batarya ekibinin ellerinden daha önce üzerilerine yapışan daha doğrusu yapıştırdıkları imajlarından sıyrıldıkları bir çalışma bekliyordum ve bu beklentim de kesinlikle karşılandı. Bu tarz bir beklentinin oluşmasını sağlayan da elbette son dönemde ortaya konulan işlerdi. Tabii ki yıllardır ellerinden çıkan diğer işlerin etkisinde kalır ve Batarya’nın değişimine, gelişimine göz yumarsak bu albümden beklediğimiz ile karşımıza konan albüm birbiriyle örtüşmez ve memnuniyetsiz oluşur ancak ben Batarya dinleyicisinin elle tutulur bir çoğunluğunun bu değişimi hazmedeceğini tahmin ediyorum.

Albümde en beğendiğim parçaları yazmazsam o kritik eksik kalır 🙂 En beğendiğim parçalar, Stereotype, Ayaz ve Çöl, Vuslat. Albüme puanım ise 8/10.


2 Yorum on “Batarya Company – Stereotype”

  1. Sonat Öztürk dedi ki:

    Güzel bir albüm değerlendirmesi olmuş, eline sağlık.


Yorum bırakın